Bezpečnost

Úvod Fóra FAQ Bezpečnost

Zvolené téma neobsahuje zatím žádnou odpověď. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  gotway.cz a poslední změna je stará 9 let, 2 měsíce.

Aktuálně je na stránce zobrazen 1 příspěvek (z celkem 1)
  • Autor
    Příspěvky
  • #224

    gotway.cz
    Správce

    Bezpečnost obecně

    Bezpečnost při užívání jednokolek nelze podceňovat. Většinu rizik můžete eliminovat rozumným přístupem a použitím helmy a chráničů (kolena, lokty, zápěstí).

    Technická rizika

    Jakákoli porucha jednokolky může vést k vašemu pádu, proto vždy kontrolujte její technický stav a v případě podezřelého chování v jízdě nepokračujte, nebo alespoň snižte rychlost.

    Zvláštní pozornost věnujte bateriím. Jednokolky, které máme v nabídce, používají kvalitní japonské baterie. Pokud ovšem vlastníte levný generický klon, kvalita baterií bývá pochybná a hrozí nebezpečí požáru (zatím jsem viděl 2 videa, kdy začala jednokolka hořet – v obou případech se jednalo o generické klony).  Gotway má integrované tepelné čidlo a v případě přehřátí nad 70 °C začne vydávat varovné zvukové signály.

    Mluvíme-li o bateriích, pokud se kapacita baterie dostane pod 10 %, hrozí vypnutí přístroje z důvodu ochrany baterie (Li-ion baterie by neměly nikdy zůstat zcela vybité, protože hrozí jejich trvalé poškození – pokud baterie zcela vybijete, snažte se co nejdříve připojit do nabíječky). Nízkou kapacitu baterie opět dostatečně dopředu hlásí zvukové signály

    Dalším rizikem je možnost defektu či podhuštěných pneumatik. Minulý týden jsem měl první defekt a než vám to dojde, hrozí vám pád, protože kolečko přestane zatáčet.

    Zásady bezpečné jízdy

    1. Pokud můžete, jezděte v chráničích.
    2. Pokud chrániče zrovna nemáte, 15 km/h je marginální rychlost, při které máte ještě šanci s kolečka seskočit a vyrovnat to.
    3. Přes překážky jezděte kolmo a nepřeceňujte své schopnosti co se výšky/hloubky překážek týče (učte se postupně od malých).
    4. Každou jízdu s kopce regulujte a nikdy s kopce nezrychlujte.
    5. Jedete-li z prudkého kopce, sevřete kolečko pevněji lýtky, abyste vytvořili větší páku na brzdící kolečko.
    6. Nejezděte do louží hlubších než 2 cm, pokud možno se jim vyhýbejte úplně (totéž platí o blátu a písku).
    7. Dostanete-li se na měkké podloží, jeďte konstantní rychlostí a v žádném případě neměňte směr a nepřidávejte na výkonu.
    8. Pokud jedete po chodníku, jeďte pomalu, ohleduplně (uvědomte si, že motor téměř není slyšet) a speciálně si dávejte pozor na chodce za rohem budov, stejně jako na obrubníky a vozidla.
    9. Pokud jedete po vozovce, rychle projíždějící vozidlo může rozhodit vaši stabilitu, jeďte proto pomalu a pokud se na to necítíte, není ostuda s kolečka sestoupit.
    10. Pokud jedete v terénu, nejčastější příčinou bývá zachycení stupačky o kořen/kámen – v terénu pojedete beztak rychlostí do 12 km/h a většinou takový pád vyrovnáte.
    11. Pokud se vám přihodí pád, snažte se od kolečka odskočit, aby vás nezranila stupačka (asi nejostřejší část kolečka). Kolečko sice automaticky při pádu vypne, ale určitá setrvačnost kola tu je.
    12. Počítejte, že zejména z počátku budete na otočení do protisměru potřebovat cca 3 metry (opět není ostuda, seskočit-otočit-naskočit)

     

Aktuálně je na stránce zobrazen 1 příspěvek (z celkem 1)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.