Oprava defektu (GW MCM2S 680 Wh)

Úvod Fóra Návody Oprava defektu (GW MCM2S 680 Wh)

Zvolené téma neobsahuje zatím žádnou odpověď. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel  Milos a poslední změna je stará 8 let, 12 měsíců.

Aktuálně je na stránce zobrazen 1 příspěvek (z celkem 1)
  • Autor
    Příspěvky
  • #321

    Milos
    Správce

    Rizika

    Rozdílné napětí bateriových jednotek

    Pokud jsou bateriové jednotky propojené, je jejich napětí vzájemně vyrovnané. Pokud jsou ovšem jednotky odpojené delší dobu, může se napětí, které přirozeným procesem klesá, vzájemně lišit. Opětovným spojením v takové situaci dojde k rychlému vyrovnání napětí, při kterém může dojít k roztavení konektoru. Při níže uvedené opravě proto nenechávejte bateriové jednotky odpojené více jak 1-3 hodiny a připojení žlutého konektoru proveďte rychle.

    Poloha základní desky

    Pokud při montáži/demontáži nechtěně změníte polohu základní desky, nebude gyroskop správně zkalibrovaný a bude jej třeba rekalibrovat pomocí aplikace. Kritický je tedy vždy okamžik, kdy po opravě znovu kolečko zapnete. BUĎTE VŽDY PŘIPRAVENÍ KOLEČKO RYCHLE ZVEDNOUT ZE ZEMĚ, kdyby se po nastartování nechovalo korektně.

    Postup

    Demontáž

    Hlavním předpokladem je, že máte kolečko vypnuté!!!

    1. Sejměte stupačku z opačné strany, než je vypínač
    2. Sejměte silikonové kryty (z obou stran)
    3. Sejměte boční krytky baterie (+odlepit baterie, která je přilepená ke krytce)
      Pozn. vyfoťte si umístění pěnových výstelek
    4. Opatrně vyjměte baterii
      1. Odpojte žlutý (větší) konektor
      2. Odpojte černý konektor
    5. Krok 2.-4. opakujte i pro druhou stranu
    6. Vyjměte šroub umístěný pod baterií (z každé strany)
    7. Povolte šrouby po obvodu plastového těla (z každé strany)
    8. Položtě na plocho na stranu, kde je hlavní vypínač (důvod: z této části vede napájení k eletromotoru uvnitř kola, proto je lepší sejmout opačnou část)
    9. Uvolněte šrouby spojující plastové tělo s držákem stupačky
    10. Opatrně oddělte obě části plastového těla – pozor na část, kde se nachází elektronika
    11. Vyjmutí duše, zalepení a opětovná zandání duše je stejná jako u běžného jízdního kola (počítejte, že nový plášť bude klást velký odpor…). Nezapomeňte zkontrolovat vnitřek pláště a odstranit příčinu defektu (u mne to byl kus drátu)

    open

    Montáž

    1. Spasujte obě části těla opatrně dohromady. Zvláštní pozornost věnujte části s elektronikou a provlékněte dráty na připojení baterie do schránky na baterii.
      Pozn. Uprostřed plastového těla tj. v místě, kde tělo přiléhá k ose kola, je přilepený magnet (patrně pro účely držení sklopených stupaček). Pokud s vám odlepí, nasaďte jej do plastového krytu na příslušný výběžek v plastu)
    2. Nejprve volně našroubujte šrouby spojující plastové tělo s držákem stupačky
    3. Sešroubujte šrouby po obvodu plastového těla
    4. Zašroubujte šrouby pod baterií. Osobně jsem tento šroub ze strany, kde je vypínač, vynechal – při dalším defektu nebudu muset z jedné strany baterii vyjímat.
    5. Dotáhněte šrouby z bodu 2.
    6. Připojte baterii (spojení PROVÁDĚJTE RYCHLE!!!)
      1. nejprve černou (menší) svorku
      2. následně žlutou (větší) svorku
    7. Opatrně srovnejte dráty a vložte baterii.
    8. Kolem baterie rozmístěte pěnové výstelky, aby se baterie nemohla pohnout
    9. Přišroubujte boční krytku baterie
    10. Nasaďte silikonové pouzdro
    11. opakujte body 6.-10. i pro druhou stranu
    12. Otestujte funkčnost kolečka jeho opatrným zapnutím (jak bylo psáno v úvodu – buďte připraveni kolo zvednout, kdyby se nechovalo korektně)
    13. Nandejte stupačku
Aktuálně je na stránce zobrazen 1 příspěvek (z celkem 1)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.